Dít is wat zakelijk bloggen voor jouw bedrijf kan betekenen

Zakelijk bloggen.. waarom zou je het doen? Het kost je veel tijd en je hebt het gevoel dat er nauwelijks respons op komt. Laat staan dat het je concreet extra klanten oplevert. Logische gedachte? Nou nee, eigenlijk niet. Zakelijk bloggen helpt jouw bedrijf te groeien! Wij leggen je graag uit wat zakelijk bloggen voor jouw bedrijf kan betekenen én geven je meteen een paar praktische tips!

Waarom jouw bedrijf met zakelijk bloggen zou moeten beginnen:


‘’Bloggen kost ontzettend veel tijd. De klanten lezen mijn blogs toch niet. Mensen willen filmpjes en lezen geen blogs meer.’’ Het is zomaar een greep uit de argumenten die wij vaak horen als het over zakelijk bloggen. Máár, alleen het eerste is waar! De andere twee kunnen naar het hoekje ‘loze argumenten’. Want óok jouw bedrijf heeft baat bij zakelijk bloggen. Mensen zijn altijd op zoek naar nieuwe informatie en élk bedrijf heeft waardevolle informatie te delen. Het effect gaat veel verder dan alleen dat toenemende aantal klanten of de likes en shares waar jij op hoopt. Wij zetten graag de belangrijkste voordelen voor je op een rij:


1. Zakelijk bloggen is dé kans om je expertise te laten zien

Zakelijk bloggen is hét moment om jouw kennis met de wereld te delen. Door te bloggen kan je bezoekers overtuigen van jouw expertise. Het is dus dé kans om te laten zien wat jij allemaal in huis hebt. Je laat de lezers zien dat jij een expert ben in je vakgebied én hoe je hiermee de klant het beste kunt helpen.


2. Het versterkt de band met je (potentiële) klanten

Bloggen is dé manier om een band te creëren met je potentiële klant. Bloggen geeft namelijk de mogelijkheid om een interactie aan te gaan met je klant. Maar let op: een goede zakelijke band is geen eenrichtingsverkeer. Daarom is het altijd belangrijk om te reageren op reacties van lezers, zowel op je website als op social media. Het delen van je blog op social media is natuurlijk een absolute must. Zo verhoog je de kans dat potentiële lezers je blog tegenkomen en ‘m zullen lezen!


3. Je krijgt meer bezoekers én bereik

Zodra jij begint met het plaatsen van zakelijke blogs op je website en je sociale kanalen, komen er meer bezoekers naar je website. Vaak zijn dit bezoekers die zich nog aan het begin van hun klantreis bevinden. Oftewel: ze weten soms nog niet dát ze jouw product of dienst nodig hebben, maar zijn wel geïnteresseerd. Zo leg je al in een vroegtijdig stadium contact met jouw potentiële klant. En ook handig: als jij in je blogs meteen rekening houdt met de juiste zoekwoorden en zoekintenties haal je meteen extra bezoekers vanuit Google.

Drie tips om jouw zakelijke blog nóg krachtiger te maken

Ga je aan de slag met zakelijk bloggen? Goed bezig! Wij helpen je graag door alvast een paar tips te geven:

  • Zorg ervoor dat de titel van je blogpost niet langer is dan 6 tot 13 woorden. Een titel tussen de 6 tot 13 woorden krijgt meer clicks, blijkt uit onderzoek.*
  • Schrijf vanuit de klant, in plaats vanuit jezelf. Als expert in jouw vak wil je natuurlijk al je kennis delen met (potentiële) klanten. Máár pas op! Deze klanten kennen niet al jouw vaktermen. Probeer je daarom altijd in te leven in je (potentiële) klant, zodat je met de tekst helemaal aansluit bij zijn kennisniveau en belevingswereld.
  • Sluit je blog altijd af met een goede Call-to-action (CTA). Zó help je je klanten een concrete actie te ondernemen op jouw website. En jij profiteert uiteindelijk van meer contactaanvragen, aankopen of downloads.
Lekker bezig met zakelijk bloggen, maar nog even onze kritische blik nodig? Wij voorzien jouw blogs graag van de finishing touch. En als het schrijven helemaal niet lukt nemen we het gewoon helemaal van je over, lekker makkelijk toch? Neem snel contact met ons op!

Misschien vind je dit ook interessant: