Over ons
Onnodig ingewikkelde woorden gebruiken, zomaar van start gaan zonder een gedegen onderzoek of alleen maar even d'tjes en t'tjes controleren? Nee, daar houden we niet zo van. Waar wij wel van houden? Teksten schrijven die voelen als een verademing voor je lezer, lastige dingen op een empathische manier verwoorden en zoveel mogelijk vertellen in zo weinig mogelijk woorden. Of dat is nu voor intern gebruik óf in de communicatie met je burgers, opdrachtgevers of cliënten.
Hi, ik ben Lyjanne
Als creatieveling, ondernemersdochter en CIW-student had ik een droom: ooit mijn eigen tekstbureau beginnen.
Zo’n twee maanden na het afronden van de Master Communicatie & Informatiewetenschappen schreef ik me in bij de KVK. De afwisseling, de vrijheid, de mogelijkheid om je eigen koers te varen; ik vond het fantastisch.
Na vijf jaar als eenpitter werd het tijd voor uitbreiding. Maartje kwam in het bedrijf en niet veel later werden we compagnons. Samen besloten we de allerbesten te willen worden in ons vak. Na ruim elf jaar in het vak krijg ik daar nog steeds elke dag energie van. Want wat is er leuker dan je creativiteit, verbeeldingskracht en schrijftalent inzetten voor blije opdrachtgevers?!
Hi, ik ben Maartje
Ik hou van historische thema's, maar schrijf ook graag voor eigentijdse producten en merken!
Toen ik als klein meisje mijn eerste zelfgeschreven verhalen aan mijn broers liet zien, kreeg ik standaard te horen: ‘Neeee, dat heb jij niet geschreven’. Blijkbaar deed ik onbewust al iets goed. Uiteindelijk koos ik voor een studie geschiedenis. Niks met schrijven te maken zou je denken. Maar niets is minder waar. Tijdens mijn studie leerde ik kritisch denken, researchen, de juiste bronnen verzamelen en schrijven, heel veel schrijven. Eenmaal werkzaam als content creator volgde ik cursussen die me klaarstoomden voor het commerciële vak. SEO teksten, storytelling en teksten in taalniveau B1 zijn ondertussen bekend terrein voor mij.
Favoriete opdrachten
Wat ik het leukst vind om te doen? Redactioneel werk waarbij ik het schrijven, researchen en interviewen met elkaar kan combineren. Bijvoorbeeld voor een blog of een pakkend artikel in een magazine!